Pirkinių centrui „Savas“ – 20 metų: Kaip pirkinių centras tapo neatsiejama Kauno dalimi

Kaip pirkinių centras „Savas“ keitėsi per 20 metų? Kokių įvyko esminių pokyčių?

Duris atvėręs prieš 20 metų, 2004 metų spalio 1 dieną, vietoje tuometinio „Vitingo“ pastato, pirkinių centras „Savas“ labai aktyviai įsiliejo į kauniečių gyvenimą. Tuo metu prekybos centrų bumas Lietuvoje dar nebuvo prasidėjęs. Lankytojai daugiausia ieškojo gerų kainų, paprastumo ir greito apsipirkimo. „Savas“ traukė ir savo dinamika bei aktyvumu – čia nuolatos buvo organizuojami įvairiausi renginiai, akcijos, prizų dalybos, svečiavosi išskirtiniai eksponatai. Bėgant metams ir augant gyventojų pajamoms, kažkiek keitėsi ir jų poreikiai. Tačiau PC „Savas“ bruožai, kad čia galima labai patogiai ir greitai apsipirkti, nereikia tam skirti keletos valandų brangaus laiko, viskas, kas patenkina būtinuosius poreikius, yra čia pat, vienoje vietoje, išliko patrauklūs ir šiandien. Kas pasikeitė – jeigu anksčiau žmonės užeidavo tiesiog pasižvalgyti į vitrinas, tai šiandien dažniau ateina su konkrečiu poreikiu vienai ar kitai prekei. Be abejo, bėgant laikui keitėsi ir parduotuvės. Vienos užsidarė savo filialus Lietuvoje, kitos pasirinko tik didžiuosius prekybos centrus. Tačiau kaip anuomet, taip ir šiandien patalpos yra išnuomotos 100 proc.

Kam šiandien skirtas pirkinių centras „Savas“? Kas yra jo lankytojas?

PC „Savas“ pagrindinis lankytojas yra Kauno miesto ir aplinkinių rajonų gyventojas – net 90 proc. lankytojų sudaro kauniečiai. Tai, be abejo, skatina išlaikyti glaudų ryšį su vietos bendruomene. Vidutinis lankytojų amžius – apie 46 metai, dauguma jų – moterys, kurių apsipirkimo prioritetai pastaruoju metu orientuoti į kokybiškus, bet stilingus daiktus. Vyrai dažniau perka tam tikras specifines prekes arba lydi šeimos narius. „Savas“ šiandien yra skirtas kiekvienam, kuris vertina patogumą, kokybę ir gerą bei greitą aptarnavimą.

Kokie įdomūs įvykiai nutiko pirkinių centre „Savas“ per šiuos 20 metų?

Nuo centro atidarymo pradžios suorganizuota begalė įdomių renginių, parodų, ekspozicijų, akcijų, žaidimų, prizų dalybų. Jo gyvavimo pradžioje esamuose prekybos centruose renginių būdavo išties labai mažai, arba jų nebūdavo visai. „Savas“ buvo tokių veiklų pradininkas, todėl į juos sutraukdavo begalę lankytojų. Čia suorganizuota ne viena egzotinių gyvūnų, paukščių, kačių, šunų paroda, eksponuoti senoviniai automobiliai ir dragai, vieno cento monetomis apklijuotas visas Moskvič automobilis, organizuoti populiariausių lietuviškų grupių koncertai, išskirtiniai Helovyno vakarėliai su raganomis, būrėjomis, astrologais, moliūgų parodomis ir t.t., rengtos „skanios“ lietuviškų maisto gamintojų mugės ir parodos, kurių metu galima buvo tiesiog viską ragauti ir vaišintis, buvo dalinami televizoriai, dviračiai, aukso papuošalai, knygos, dovanų čekiai ir daugybė kitų dovanų.

Ar per šiuos 20 metų „Savas“ išlaikė ilgamečius partnerius, nuomininkus? Kiek svarbi yra partnerystė?

„Savas“ labai džiaugiasi, kad per šiuos 20 metų įgijo nemažai ilgamečių partnerių, su kuriais puoselėja labai draugiškus santykius. Su daugeliu iš jų startavo nuo pirmųjų centro veiklos dienų. Tokie ilgalaikiai santykiai padeda užtikrinti stabilumą, siekti geriausių rezultatų.

Kaip šiandien lankytojai vertina „Savą“?

Atlikti tyrimai rodo, kad lankytojai „Savą“ vertina labai teigiamai. Beveik visi apklaustieji pabrėžė, kad vertina centro jaukumą, patogumą ir malonų aptarnavimą. Jis – nei per didelis, nei per mažas, skirtas kasdieniams apsipirkimams. Daugelis sako, kad čia randa viską, ko reikia kasdieniams poreikiams patenkinti. Tai ir yra pagrindinis PC „Savas“ tikslas – būti centru, kuris atitinka lankytojų lūkesčius.
Ar dabartinės tendencijos ir pokyčiai mažmeninės prekybos sektoriuje paveiks ateities perspektyvas?
Jeigu imant plačiau, mažmeninės prekybos sektorius šiuo metu patiria didelius pokyčius, ypač dėl skaitmenizacijos ir e-komercijos augimo. Atsižvelgiant į šias tendencijas, jau dabar daugelis pirkinių centre esančių parduotuvių stengiasi kuo sėkmingiau integruoti naujas technologijas ir siūlyti klientams inovatyvius sprendimus, kai kada pasitelkiant ir dirbtinį intelektą. Tačiau prekybos centrai tikrai išliks bei gyvuos ir toliau. Juk niekas nepakeis malonumo pasivaikščioti žvalgantis į vitrinas, pačiupinėti patinkantį daiktą, šiltai pabendrauti su aptarnaujančiu personalu. Juk kiekvienas prekybos centras turi ir savo kvapą, nuotaikas. To niekas nepakeis, joks DI ir programėlės. Kas akivaizdu – apie tai galima spręsti ir iš aplink fontaną pastoviai susėdusių, klegančių įvairaus amžiaus lankytojų. Taip, ateityje technologijos padės sukurti dar patogesnę ir personalizuotą apsipirkimo patirtį, tačiau išliks poreikis pasižvalgyti, šiltai pabendrauti, tiesiog iškelti koją iš namų, apsipirkus pasimėgauti skania kava ir desertu.

Linkėjimai „Savui“ 20 metų proga

Ir toliau būti tuo, kuo jis visada siekė būti – artimu ir patogiu centru kauniečiams. Daugiau investuoti į naujoves, rengti unikalius renginius ir tęsti ilgalaikes partnerystes su nuomininkais bei partneriais. Taip pat, kad ir po kitų 20 metų, „Savas“ išliktų ta vieta, kurioje žmonės jaučiasi kaip namuose – mylimi ir laukiami.