Pastarąją savaitę daugeliui pastabesnių žmonių iškilo klausimas – kodėl kai kurių prekybos centrų, verslo įmonių, net miestų pavadinimuose, logotipuose dingo tam tikros raidės. Galbūt žinomos kompanijos keičia savo pavadinimus? Kai kurie šį faktą „nurašė“ neatsakingų darbuotojų klaidai ar pokštui , kiti gi – „vandalų išdaigoms“. Daug nerimo kauniečiams pasėjo dingusios Kauno ženklo A raidės. Kai kas juokavo, kad gal likęs žodis „Kuns“ yra atsakas į Vilniaus reklaminę „G taško“ akciją?..
Viskas yra kiek kitaip
VšĮ „Nacionalinio kraujo centro“ vardu šią pasaulinę akciją Lietuvoje rengė radijo stotis EXTRA FM. Jos vadovo Nedo Šinkūno teigimu, kol žmonės yra sveiki, jie retai susimąsto apie savo kraujo grupę, dažnai jos net nežino. Bet jei ta „grupė“ dingtų iš kasdieninio gyvenimo, visuomenė iškart neabejotinai atkreiptų dėmesį į kraujo poreikį. „Nacionalinis kraujo centras, atsakingas už visos šalies gydymo įstaigų aprūpinimą krauju, prie šios iniciatyvos pakvietė prisijungti daugybę socialiai atsakingų verslo įmonių, organizacijų, pavienių asmenų, galinčių kartu tapti pasaulinės reikšmės kampanijos dalimi“, sakė Nedas Šinkūnas.
Koks tai per projektas?
Nacionalinis kraujo centras, būdamas European Blood Alliance (EBA) nariu, dalyvauja neatlygintiną kraujo donorystę skatinančios kampanijos „International Missing Type“ projekte. Iniciatyva, prasidėjusi 2015 metais Anglijoje ir Šiaurės Velse prie kampanijos „Missing Type“ pritraukė per 1000 prekių ženklų ir organizacijų įvairiose šalyse, kurios sutiko pašalinti A, B, O raides (ABO – kraujo grupes žyminti raidžių sistema) iš viešose erdvėse, internete esančių užrašų, socialinių tinklų, gatvių pavadinimų ir pan. Šiais metais kampanija tampa pasauline („International Missing Type“) ir įtraukia daugybę kitų šalių. Ne išimtis ir Lietuva. Pasaulyje prie šios akcijos prisijungia Google, Starbucks, McDonald’s, bei kiti grandai.
Pritraukė daugybę dalyvių Lietuvoje
Sudalyvauti projekte sutiko daugiau kaip 50 Lietuvos įmonių, prie akcijos jungėsi ištisi miestai, kaimo bendruomenės, politikai, sportininkai. Prie šios iniciatyvos prisijungė ir Kauno miestas, „Kaunas pilnas kultūros“, „Kaunas IN“ Kauno miesto poliklinika, pirkinių centras „Savas“, „Rimi“ su linija „Sveikiau“, parduotuvių tinklai „Cascada“ ir „Krinona“, odontologijos klinika „Krėva“, Jonavos, Marijampolės, Utenos savivaldybės, restoranas „Karpynė“, radijo stotis „EXTRA FM“.
„Sužinoję apie šią iniciatyvą, iškart sutikome sudalyvauti, uždengę savojo logotipo A raides. Daugelis mūsų lankytojų ir partnerių tai pastebėjo, o sužinoję apie projektą ir patys nusprendė prisijungti“, – sakė pirkinių centro „Savas“ vadovė Aušra Lapinskienė.
„Tikime, kad tokie projektai atkreipia mūsų visuomenės dėmesį į labai svarbius dalykus. Leidžia mums būti socialiai atsakingesniais vienas kito atžvilgiu bei tapti sąmoningesnės visuomenės dalimi“- mintimis dalinosi „Nacionalinio kraujo centro“ donorystės skyriaus vedėja Eglė Paukštytė.
Kampanija „International Missing Type“ skirta atkreipti kuo daugiau žmonių dėmesio į kraujo donorystę, paskatinti juos suprasti donorystės reikšmę ir lengviau apsispręsti tapti neatlygintinais kraujo donorais.
2015 m. Anglijoje ir Šiaurės Velse Nacionalinės kraujo ir transplantacijos sveikatos tarnybos pradėta iniciatyva kasmet sulaukia per 2 mlrd. žmonių palaikymo, o pasidalinti krauju su sergančiaisiais per savaitę panoro 30 000 žmonių. Prie kampanijos „Missing Type“ prisidėjo per 1000 prekių ženklų ir organizacijų, kurios sutiko pašalinti A, B, O raides (ABO – kraujo grupes žyminti raidžių sistema) iš viešųjų erdvių, internete esančių užrašų, socialinių tinklų, gatvių pavadinimų ir pan.
Šiais metais akcija subūrė 25 kraujo donoryste užsiimančias įstaigas net iš 21 pasaulio valstybės, apimančios vieną bilijoną visos populiacijos. Tokios akcijoje dalyvaujančios šalys, kaip Didžioji Britanija, Belgija, Švedija, Šveicarija, Nyderlandai, Japonija, Pietų Korėja, Singapūras, Australija, Naujoji Zelandija, Brazilija Kanada, JAV, Pietų Afrika ir kitos, ragina prisijungti vis naujus kraujo donorus ir rodyti gerą pavyzdį ateities kartoms. Kampanijoje dalyvavo tokie garsūs pasaulio vardai, kaip Sidnėjaus Opera, QUANTA oro linijos, Bondi Beach paplūdimys Australijoje, JAV puikiai žinomas ženklas Route66, Kanados Toronto miestas, Naujosios Zelandijos Welingtono oro uostas, Briuselio oro uostas, Japonijos Tokyo Tower, pasaulio mastu taip pat jungėsi SAMSUNG, Starbucks, Coca-Cola, Didžiosios Britanijos transliuotojas BBC, programinės įrangos milžinas MICROSOFT.
Uždengtos raidės projekte dalyvaujančių organizacijų logotipuose bus dar visą šią savaitę.